עיצוב פנים מסחרי למשרדים

איך עושים את זה?

עיצוב של משרד חייב לשלב בין הצרכים של העובדים לבין הרצון שלנו לשקף את חזון החברה במרחב. באיזה אופן? התחושות שנעביר באמצעות הבחירות העיצוביות שלנו ישפיעו על ההתנהגות שלו במקום, כמו גם על הרושם הראשוני של המבקרים במקום. תהליך העבודה שלי מתייחס לצרכים של הלקוח ובנוי למידותיוברמת הקונספט העיצובי ולא פחות חשוב ברמת מיקסום התקציב הנתון של הלקוח. לכל אורך הפרויקט  הלקוח במצב וודאות והתהליך משוקף לו באמצעות מפרטים, טבלאות והדמיות רלוונטיות.

optimax

hashuka

lev tieb

neogames

ninios

POLLOGEN

similarweb

TinyTap - תכנון ועיצוב משרד הייטק

בין משרד למגרש משחקים

שטח: 100 מ״ר.
שכונת מונטיפיורי, תל אביב.

חברת TinyTap מפתחת משחקי מחשב לילדים ולמה אני מציין את זה? כמי מדובר בעוגן קריטי וחשוב כאשר ניגשים לפתח להם קונספט עיצובי למשרדאו אם תרצו ״למגרש המשחקים הביתי שלהם״. בתור התחלה, המרחב הציבורי בפרויקט החדש תוכנן לשהייה מגוונת, מעין ״מרחב עבודה אלטרנטיבי״מקום שבו העובדים יוכלו מצד אחד למצוא רגע של שקט וריכוז ומצד שני מאפשר גם הפסקה ומנוחה באמצע יום עמוס. בחדר הישיבות לעומת זאת שילבנו גם את הצרכים עיצובייםכמו משחק ייחודי של צבעוניות מותג מרגשתוגם הפונקציונאליים של המרחבכמו שולחן שאפשר לכתוב עליו ולייצר סיעור מוחות יצירתי. את העמוד שנגלה לנו באמצע שלב ההריסות החלטנו לחבק במקום להתבאס ממנו ויצרנו עמוד טיפוס, ככה סתם באמצע המשרד, כי למה לא בעצם?!

Dragonfly - תכנון ועיצוב משרד סטרטאפ

חווית עבודה שיתופית ומחברת

שטח: 150 מ״ר.
שכונת מונטיפיורי, תל אביב.

כשזה נוגע לחברות סטרטאפ, בדרך כלל הפרויקטים נמשכים מעט זמן יחסית והתקציב הוא נושא קריטי וחשוב בהם, ולכן יש צורך בתכנון מוקפד במיוחד. חברת Dragonfly הגיעו עם ראש פתוח ורצון ליצור משרד בלתי נשכחהבקשה היחידה איתה הם הגיעו היא ליצור מרחב עבודה פורה ומעודד יצירתיות. בעקבות זה, התכנון שהוצע למקום ממש לא היה ״מובן מאליו״ או ״רגיל״מתחם אופן ספייס נושק לסלון וממוקם ממש צמוד לפינת אוכל מרווחת, ללא מחיצות וללא הפרדות נראות לעין בין המרחבים. במילים אחרות: חווית עבודה שיתופית ומחברת. את כל זה תיבלנו בפלטת צבעים אקסטרימית של סגולים וטורקיזים, שילוב לא מובן מאליו, שברמה הפסיכולוגית משרה תחושה דינאמיות ומרגשת על הנוכחים.

DIGITOUCH - תכנון ועיצוב משרד שיווק

כשחברה משפחתית מקימה בית לעובדים

שטח: 150 מ״ר.
בניין רקיע, מודיעין.

כשחברה משפחתית שהוקמה על ידי זוג מלא בסטייל מקימה בית חדש לעובדים שלה, ברור שהתוצאה תהיה מרגשת. חברת DIGITOUCH בחרה לעבור למשרדים חדשים בלב רובע העסקים החדש במודיעין, ומההתחלה היה ברור שתכנון המשרד חייב לדבר ״משפחה״החל מהבחירה להושיב את העובדים בעמדות עבודות משותפות במרכזו של המרחב (אחת מופרדות במחיצות אקוסטיות לשמירה על הפרטיות) ועד ההחלטה לא לוותר על סלון מארח וחמים. צבעוניות המשרד נשענת כמובן על המיתוג הקיים, אך גוון נוסף של מייפל עוטף התווסף לפלטת הצבעים, ונתן טעם של חמימות מחבקת. בחירת החומרים נלקחה מהעולמות התעשייתיים ושילבה בטון חשוף ומוחלק ותשתיות חשופות, כולן עטופות בגימור נקי ומעודן. והתוצאה? בית חדש ונעים לחברה משגשגת!

CTI - תכנון ועיצוב משרד הייטק

האם משרד יכול להיות מחולק כמו דירת מגורים?

שטח: 250 מ״ר.
שכונת מונטיפיורי, תל אביב.

המשרדים של חברת CTi היו תהליך מסקרן במיוחדהרצון היה ליצור חלוקה שמזכירה דירת מגורים עכשיוית, הכל במטרה להדגיש את האווירה המשפחתית שכל כך מאפיינת את החברה. כך נולד מרחב פתוח ומזמיןבמרכזו עמדות עבודה משותפות, ולצידן משרדים שקופים, שלא מהווים חסימה ויזואלית לאור הטבעי והאווירה האורבנית שמגיעה מבחוץ. התכנון הייחודי נעטף בגוונים חמים ונעימים לצד חומרים טבעיים ורכים, והתקרה נשארה חשופה וגולמיתדבר שמתחבר בצורה מדוייקת לסגנון הבוהמייני והמחבק של המשרד. גם אם לפעמים זה נשמע לנו לא טוב, המשרד הוא לעיתים הבית השני שלנו, ולכן חייבים לגרום לו להרגיש נעים ולהוות מקום שבו נוכל לשהות לאורך זמן בנוחות.

Vlco - עיצוב והלבשת משרד הייטק

המשרד הוא כרטיס הביקור שלנו.

שטח: 110 מ״ר.
מגדל סוזוקי, תל אביב.

המשרד החדש של חברת Volco הוא פרויקט ״הלבשה״כלומר, משרד שהגיע עם חלוקה ברורה ונתוני פתיחה ניטראליים. פרויקט ״על נקי״ ללא שיפוץ מסיבי, שמטרתו להכניס אופי וזהות למקום. המטרה בפרויקטים מהסוג הזה היא לתפוס את המבט של המבקר, ולכן ההחלטה הייתה לשלב בין הכחולשהגיע מהלוגו של החברהלבין הירוקצבע שמשדר רעננותכאשר השילוב ביניהם יוצר רוגע ושלווה, מעין תחושה נינוחה שהמבקר יכול לחוש כשהוא נכנס למקום. כשמתעסקים במשרדי ״קבלת קהל״ חייבים להתייחס למרחב ככרטיס ביקור אחד גדול, וליצור במקום אווירה נעימה ומזמינה, כזו שתאפשר ללקוח הפוטנציאלי להרגיש בנוח לשאול את השאלות הנכונות ולקבל את השירות שהחברה מציעה. אני אוהב לקרוא לזה אווירה של ״שהייה״.

פרומדיס - תכנון ועיצוב משרד הייטק

חגיגה של ורוד וירוק

שטח: 250 מ״ר.
בניין המדע, נס ציונה.

הדבר הבולט ביותר שקפץ לי לעין בפגישה הראשונה עם חברת פרומדיס היה צבעי המותגורוד וירוק זועקים אחד ליד השנימיד היה ברור שמדובר במשרד תוסס ומעניין. הסגנון העיצובי שנבחר משלב חומריות תעשייתית וגסה בשילוב עם אלמנטים מעולמות העיצוב הפופי. המשרד כהחלטה הוא משרד של נשים, ולכן החלטתי לעטוף אותו בחומרים טבעיים וחמים, דוגמת עץ ובטון, ולהעשיר אותו בזריקות צבע משמעותיות על הקירות והרהיטים. מבחינת החלוקה, יצרנו תחימה לאזורים ברורים, אבל ללא שימוש בקירות ומחיצות אטומות, על מנת לשדר פתיחות ואור במשרד. פינת הסלון צמודה לפינת האוכל והמטבחבדומה לדירות מגוריםכך שהיא משמשת גם להתכנסויות כלליות של החברה וגם להפסקות יזומות של העובדים.

DATREE - תכנון ועיצוב משרד סטרטאפ

גאוות יחידה בתוך ארבע קירות

שטח: 250 מ״ר.
שכונת מונטיפיורי, תל אביב.

כמה חווית העובד חשובה במשרד? במילה אחת, המון! הבקשה הייתה פשוטה – משרד נוח, תחושה משפחתית וגמישות בצורות העבודה. עד כמה גמישות? כמה שיותר – תכננו במשרד שולחנות מתכווננים, חדרי עבודה אינטימיים, לרגעים שבא לך שקט ודיינרים מעוררים להפסקות משחק או ישיבות קצרות. הקונספט העיצובי נשען על פלטת צבעים שלקוחה מסביבת העבודה היומיומית של החברה – התוכנה העיקרית בה הם משתמשים – והיא מורכבת מגוונים עשירים, אבל נעימים לעין. השילוב הזה מאפשר מצד אחד להרגיש בנוח במהלך יום העבודה, ומצד שני שובר את שגרת העובדים מרגע הכניסה למקום.

MEMPHIS - תכנון ועיצוב
משרד סטרטאפ

עיצוב ממותג הוא המתכון לחווית עובד מתאימה

שטח: 150 מ״ר.
מגדל אלקטרה סיטי, תל אביב.

עיצוב פנים שמסתמך על מיתוג הוא אחד הדברים הבולטים והחשובים עבור כל סטרטאפ מתחילהוא מגדיר את הזהות שלה ויחד איתו הם מפתחים את השפה של החברה ובעיקר את גאוות היחידה. את חברת MEMPHIS פגשתי ממש רגע אחרי שהם יצאו מהמרתף של המשפחה, ורגע לפני שהם פורצים בגדולחברה צעירה ומבטיחה וכך גם בחרתי לעצב את המשרד הראשון שלהם. שילוב של צבעוניות נועזת בשילובים בלתי צפויים יחד עם צורות גאומטריות שמכניסות את הדינאמיות והחדשנות שהצוות הרענן מביא לעולם. יצרנו מרחבי עבודה פונקציונאליים ונוחים עבור המשימות היומיומיות, ובנוסף, הקפדנו להשאיר פינות ישיבה שונות, שיעזרו לעובדים לצאת מהקופסא ולחשוב בגדול. והתוצאהמשרד שמשדר בדיוק את האנשים שחיים בו.

payoneer - תכנון ועיצוב מרחבי פנאי

איך מחזירים את העובדים למשרד?

שטח: 250 מ״ר פרוסים על 5 קומות.
בניין payoneer, פתח תקווה.

מיד כשהגעתי לבניין המשרדים של חברת payoneer גיליתי שלמרות הגודל והעוצמה שהחברה צברה עם השנים, האופי שלה ממשיך להשאר חם וקיבוצי. איך שמים לב לזה מלבד סוג האנשים שעובדים שם? הרצון העז שלהם לדאוג לרווחת העובד ולייצר מקום עבודה אטרקטיבי עבורו – וכן אני נכנסתי. מטרת הפרויקט הייתה לרענן ולחדש את חדרי האוכל והמטבחים של העובדים, וכך לשדרג את חווית העובדים במקום. בחיבור ישיר לאופי החברה, בחרתי להשתמש בצבעוניות עזה ובחומריות עשירה – דבר שגרם לחלל להיות מסקרן, מזמין ונעים. בחרתי להתייחס לאזורי הישיבה פחות כ-״חדר אוכל״ ויותר כבית קפה שמזמינים את העובדים לשוחח האחד עם השני.

ש.מיכלסון נדל״ן - תכנון ועיצוב משרד

שיפוץ משמעותי ללא שבירת קירות

שטח: 60 מ״ר.
אליעזר יפה, רעננה.
כשהגעתי למשרד של ש.מיכלסון, חברת נדל״ן משפחתית וותיקה, פגשתי חלל בן 30 שנים, שהזמן עצר בו מלכת. המטרה הייתה ברורה – לרענן את המקום וליצור בו תחושה חמימה מצד אחד ומצד שני תואמת לסטנדרטים שמציבים משרדי ההייטק בימים אלו. הדרישה ״היחידה״ שהייתה לבעלים היא לבצע את השיפוץ כמה שיותר מהר וללא הריסת קירות – מאתגר, אך אפשרי. בחרתי להשתמש בפתרונות תכנון יצירתיים עבור שטחי האחסון, וכתוצאה מכך חללי המשרד נפתחו ונתנו תחושה מוארת ואוורירית יותר. את המרחב עטפנו בחומרים חמימים – דוגמת פרקט עץ ווילונות חצי שקופים – ותיבלנו בנגרות המשלבת גוונים עזים ומעוררים. 

לב-טייב עורכי דין - תכנון ועיצוב משרד

שילוב עדין בין פונקציונאליות לאסתטיקה

שטח: 60 מ״ר.
מיקום: מגדלי ויטה, רמת גן.
החלל הגיע אלי מלא בפוטנציאל, שלא נוצל כמו שצריך בחלוקה הקיימת. המטרה הייתה ליצור עבור הלקוח משרד עו״ד מכובד ומרשים, שיכיל פיתרונות פונקציונאליים ואיחסוניים נכונים לריטואל העבודה הדינאמי שלהם. בחרתי להתחיל מיחידות אחסון בייצור מיוחד מרצפה עד תקרה, בצורה כזו שהן משתלבות בקירות ההיקפיים של המשרד. עם הכניסה למקום, מקבל את פני הלקוחות דלפק קבלה, שמשדר יוקרה ואלגנטיות, באמצעות שילוב של טקסטורת שיש גידים ועץ אלון מבוקע. ספת ההמתנה בכניסה עשויה טקסטיל בגוון חמרא, שיחד עם הצמחייה הגבוהה, מוסיפה חמימות לחלל. אחת הבחירות החשובות בעיני הייתה לתחום את אזורי העבודה בקירות זכוכית שקופים, בעיקר בגלל המבט הרחב שנפתח וגורם לחלל להרגיש גדול יותר.

NEOGAMES - תכנון ועיצוב ביתן תערוכה

חווית אירוח אינטימית במרחב תערוכה עשיר

שטח: 64 מ״ר. מיקום: תערוכת ICE, לונדון
כשניגשים לעצב ביתן תערוכה בתערוכות מעולם הקזינו, אני תמיד לוקח בחשבון את ״המתחרים״ שיהיו סביב הלקוח. תערוכות מהסוג הזה ידועות באפקטים רבים שמשלבים תאורה וצבע, ובאופן כללי בתחושה מאד ״רועשת״. לאחר הבנה של הצרכים של הלקוח, בחרנו ליצור ביתן שיהיה חריג בנוף, ויתן דווקא תחושה נוחה יותר ונעימה, בתוך ״עומס חושי״ שהתערוכה מציגה. השתמשנו בצבעוניות של המותג במינון נמוך יחסית, ויצרנו פינות ישיבה ופינות הדגמה אינטימיות שמזמינות את המבקרים לחוויה שונה מהשאר. הבר המרכזי הוצב במיקום הנוכחי, על מנת להזמין את הסובבים להתארח ולהכנס למתחם. שילוב החומריםבריקים, עץ וטקסטילנותן תחושה חמימה וביתית, כזו שמאפשרת לך לעצור במקום לחוויה ממושכת.

POLLOGEN - תכנון ועיצוב ביתן תערוכה

עיצוב שחור ודרמטי באמצע תערוכת קוסמטיקה? יש דבר כזה…

שטח: 64 מ״ר.
מיקום: תערוכת COSMOPROF, הונג קונג
אחרי כמה שנים מוצלחות עם ביתנים ייחודיים ללקוחות האהובות בחברת POLLOGEN, החלטנו שהגיע הזמן לשנות, ושינוי בתחום תערוכות הקוסטיקה הוא דבר מאד מאתגר. תערוכות קוסמטיקה ידועות בשימוש נרחב בגוונים עדינים ותמונות ביוטי סטנדרטיות. בביתן החדש של החברה, החלטנו להשיק את סדרת הצילומים החדשה – צילומים אומנותיים שהתמקדו הפעם בגוף האישה והתנועתיות שבו – באמצעות עיצוב בועט ודרמטי יותר ביחס לעולם הקוסמטיקה. בחרנו להשתמש בפרופילים שחורים וליצור מבנה קווי עם תחושת המשכיות לביתן המלבני. שילבנו את הצילומים באמצעות הדפסה על בדים חצי שקופים, וכך הצלחנו ליצור עומק מתעתע בביתן – המבקר רואה מדי פעם צלליות של התרחשות ומדי פעם הוא ממש בתוכה.

SIMILARWEB - תכנון ועיצוב ביתן תערוכה

כשלקוחות חובבי צבע מציגים בתערוכת טכנולוגיה חדשנית

שטח: 56 מ״ר.
מיקום: תערוכת dmexco, קלן
כבר מהפגישה הראשונה זיהיתי שיושבים לפני לקוחות עם ראש פתוח, שבאמת רוצים ליצור משהו שונה וייחודי – וללא ספק זה מתבקש להיות חדשניים בתערוכת חדשנות. בחרנו ללכת עם הסלוגן המוביל של החברה ”we have got your bach“ ולהתייחס אליו ברמה הכי מילולית שאפשר – הצבת מסאז׳יסטים בכניסה למתחם, שיצרו דיבור והתרחשות סביב הביתן. את החוויה השלמנו באמצעות שימוש בצבעים העזים של המותג, בשילוב עץ, גרפיקה מותאמת אישית והמון צמחייה נשפכת ברחבי המקום. שילוב מסוג זה יצר מרחב צעיר, דינאמי ותוסס, שגרם לקהל המבקרים לרצות להשאר ולשהות בו כמה שיותר. החשש מצבעים עזים הוא מובן לי בהחלט, אבל התוצאה שהם יכולים לעשות לעיצוב היא בלתי נתפשת.