Img19110

קרני כנען – פלורליס – שיחה על עיצוב, אנשים והשראה

שיחה עם קרני כנען – הבעלים והמנכ”לית המשותפת של חברת העיצוב המשפחתית ”פלורליס“

היא מנפצת את הסטיגמה לפיה עסק משפחתי הוא שילוב בלתי אפשרי, ומחכה כבר לרגע שהילדים יצטרפו לעסק. היא נושמת עיצוב, ויכולה לספר לנו כבר עכשיו מה יהיו הטרנדים של 2022. קרני כנען – הבעלים והמנכ״לית המשותפת של מותג העיצוב ״פלורליס״ – בשיחה על עיצוב ועסקים.

״לא מוותרת על ריצת חברות בכל שבת בבוקר בים.״

1. מי זו קרני כנען בכמה משפטים? 

אני בת 49, נשואה לצחי ואמא של עומר, ילי ודני. שותפתו של אלעד אחי בפלורליס. חיה ונושמת את פלורליס, ואת עולם העיצוב בכלל, כבר 40 שנה. משתדלת להיות בעשייה מתמדת ובהתפתחות ומסתכלת כל הזמן קדימה. מנסה לאזן את היום יום שלי בין העבודה ובין הבית והמשפחה. אני אוכלת ללא גלוטן, ספורט הוא חלק בלתי נפרד מסדר היום שלי ולא מוותרת על ריצת חברות בכל שבת בבוקר בים.

2. עסק משפחתי ותיק כמו שלכם הוא דבר נדיר – מה סוד הקסם שלכם? ואיך המשפחתיות משפיעה על אופי החנויות?

הכל התחיל בזכות הורי, שהקימו את פלורליס בשנות ה-80. הם עסקו בייבוש פרחים, מה שהיה אז טרנד עולמי, ובמהלך השנים אנחנו הילדים הצטרפנו אליהם. אבא הוא איש האדמה והרוח, חקלאי וחובב ארכיאולוגיה, אמא היא בעלת הטעם המשובח, יזמית פורצת דרך. אנחנו המשכנו את החזון והחלום של הורי, ולאורך השנים אנחנו מקפידים לשמור על העסק כמשפחתי. הסוד שלנו לדעתי הוא בחלוקת העבודה הברורה – אמנם אלעד אחי ואני עובדים יחד בהרמוניה כמקשה אחת, אבל כל אחד מאיתנו מתעסק בתחום האחריות שלו.

3. כשאני נכנס לחנויות שלכם, אני אוהב את ההרגשה שיש לכם פיתרון לכל דבר שאבקש – איך עובד תהליך בחירת הקולקציות?

בחירת הקולקציה היא תהליך מורכב, המלווה בחשיבה רבה ובתוכנית סדורה, כאשר הבחירות מושפעות ושואבות השראה מטרנדים בינלאומיים מעולם העיצוב ומעולם האופנה. עבור כל קטגורית מוצרים אנחנו בוחרים מגוון רחב ועשיר, אבל במקביל דואגים ליצור מהם קולקציה שלמה והוליסטית, המספרת “סיפור” שלם ובעלת חוט מקשר. היופי הוא באמת שאנחנו מאפשרים ללקוח לקחת איתו הביתה את ״הסיפור שהוא בחר.

״אנחנו מתרגמים ומתאימים לקהל שלנו, הקהל הישראלי.״

4. עולם העיצוב מושפע מטרנדים – יוצא לכם לפעמים ״לצאת נגדם״ ואפילו להכתיב חדשים? או שאתם משתדלים לספק לצרכנים את מה שהם מצפים לקבל?

טרנד הוא ביטוי לאופנה, לכאן ועכשיו, אז וודאי שאנחנו כחברת עיצוב יבואנית ומעודכנת מושפעים מהם. מה שכן, חייבים לציין שאת חלקם אנחנו מביאים כמו שהם, ואחרים אנחנו מתרגמים ומתאימים לקהל שלנו, הקהל הישראלי. הלקוח שלנו יודע שהקולקציות שלנו טרנדיות ועכשויות, ואלו הדברים שהוא מצפה למצוא בביקור בחנות או באתר – אבל אנחנו משתדלים לתת לו יותר מזה, כי הוא כבר מצפה למצוא את הדבר הבא, את הבשורה הבאה. לצד הטרנד והאופנה, תמיד ניתן למצוא את הפריטים העל-זמניים שלנו.

5. כמעצב לעסקים ומשרדים, אני נדרש לקבל החלטות עיצוביות שיתאימו לקהל היעד אליו הלקוח ואני מכוונים – האם הטעם האישי שלך משפיע על הבחירות העיצוביות שנעשות ברשת?

אני חלק בלתי נפרד מפלורליס ומההחלטות העיצוביות של החברה – בחירת הקולקציות, נראות הסניפים, נראות האתר, מיתוג המוצרים ושפת המותג קשורים ומחוברים זה לזה, ויש לי חלק בהם. בהתחשב בזה, כמובן שגם טעמי האישי הוא חלק מה-DNA של פלורליס – ובנימה אישית הבית שלי כולו מעוצב פלורליס.

״אבא הוא איש האדמה והרוח, חקלאי וחובב ארכיאולוגיה, אמא היא בעלת הטעם המשובח, יזמית פורצת דרך.״

6. היום-יום שלך מלא בהחלטות! כשאני רוצה לפענח פרויקט ולקבל השראה, אני חייב ליטרלי ״לישון עליו״ – באיזו סיטואציה את מרגישה שמתקבלות ההחלטות המשמעותיות ביותר שלך?

זה נכון! העיסוק בניהול, העבודה עם אנשים, הבחירות העיצוביות – כל ההחלטות מתקבלות בזמן אמת וכל הזמן – וכמוך בדיוק, גם אני “ישנה טוב” בלילה… את ההחלטות החשובות באמת אני מקבלת ביחד עם שותפי, אחי, אלעד.

7. אנחנו בתקופת מעבר בין עונות, ויש לזה השפעה רבה על מצב הרוח שלנו והלך הרוח הכללי ברחוב – איך זה מורגש בחנויות מבחינת תרבות הרכישה וסוג הרכישות?

התקופה האחרונה היא לא רק מעבר בין עונות, אלא גם יציאה ממגיפה עולמית שאי אפשר להתעלם ממנה. התקופה הזו הכניסה את כולנו הביתה, וגרמה לנו להסתכל פנימה. השהות הממושכת בבית השפיעה על מצב רוחנו, ובוודאי שהשפיעה על ההתנהגות הצרכנית שלנו, כי העיסוק בבית ובעיצובו הפך להיות משמעותי יותר. הצרכן קונה לעצמו ומעצב את ביתו הרבה יותר מבעבר. אם פעם חיכינו להתחדש בעונות החגים או בחופשות, היום, עיצוב והלבשת הבית הם חלק מהשגרה ומהיום-יום וזה מורגש בחנויות.

״השנה נוכל לראות באופן מובהק את החזרה לטבע – שימוש בחומרים טבעיים.״

8. פלורליס נוכחת גם בזירת האונליין, ואני תוהה האם בסופו של דבר נגיע למצב שנרכוש הכל דרך המחשב – מה דעתך? ואיך תצליחו להעביר בדיגיטל חווית קנייה, שמושפעת כל כך מצבע וחומר?

העולם כולו עובר לאונליין וכמובן שגם אנחנו מתאימים את עצמנו למגמה זו. אנחנו בונים את אותה החויה ואת אותה ההרגשה בשתי הזירות, כל אחת בשפה שלה. אני מאמינה שבענף שלנו האונליין לא יחליף לגמרי את החנויות הפיזיות, אך בהחלט יהווה פלטפורמה נוספת ומשמעותית. שתי הזירות מתכתבות האחת עם השניה ומאפשרות ללקוחות את השילוב – התחלת החוויה באונליין וסיומה בחנויות הפיזיות ולהיפך. מה שכן, הדור הבא כבר נולד לתוך עולם הדיגטל, אז קל וטבעי לו להתנהל שם, גם בעולם העיצוב.

9. אז איפה את רואה את העסק שלכם 10 שנים מהיום?

עדיין מותג מוביל לעיצוב הבית, ששומר על ה-DNA המיוחד שלו – הפלורליסיות שלו! בפן האישי, אני מקווה לראות כבר את הדור הבא – הילדים שלנו – בעסק.

10. אז רגע לפני שנה אזרחית חדשה, ובתור גורם חשוב ומשפיע מאחורי הקלעים, מה צפוי לנו?

השנה נוכל לראות באופן מובהק את החזרה לטבע – שימוש בחומרים טבעיים, הרבה עץ, צמחיה ירוקה בשלל גווניה וצבעיה, פרחים מיובשים טבעיים וחומרים ממוחזרים. הטבע בא לידי ביטוי גם בצורניות – נראה פריטים בצורות אורגניות ופריטים במראה ובעבודת יד. בהמשך לשנה שעברה, הבוהו-שיק עדיין כאן, ובטקסטיל בולט בד הבוקלה על גוניו הטבעיים.